17 Ekim 2008 Cuma

Gemiye ilk çıkacak arkadaşlar için

ilk gemiye çıkanlar için çok önemlidir ilk gemi.. Çünkü meslek hayatını o gemiye göre çizecektir. Değişik sorunlarla karşılaşabilir. Bu gibi sorunlar denizden kopma bu işi yapmama gibi sonuçlar doğurabilir. Örneklerini gördüm. Bu işin okuluna gidip denizde hava yiyip ben bu işi birdaha yapmam diyenler... Kötü bir gemiye gidip bu gemi ne lanet olası şeymiş deyip kaçanlar... Bu gibi ve buna benzer sorunlar... Sorun soruşturun şirketinizi ve şirketin iyi gemisini belirleyin. Personeli hakkında bilgi edinin. Bütün bilgiye ulaşabilirsiniz. Hemiye ilk çıkacaklar gemiye ilk çıkıyorum diye az para kabul etmeyin. Yeniyim diye kötü gemiye gitmeyin. Herşeye tamam demeyin kurallar içerisinde hareket edin. Branşınız aynı olan arkadaşlarla iletişim halinde olun. Staj yapacaklar büyük firmaları tercih etsinler. Bu işi ilk defa yapacak miço, aşçı, kamorot, elektrikçiler küçük gemileri tercih etsinler. Bu konularda herkese yardımcı olmaya çalışacağım... Eklemek istediğiniz yorum varsa buyrun.

Saygılar,
Barbaros

Gemiadamları Yeterlilik Şartları

Güverte Sınıfı


a)Tayfalar

1) Miço olmak için müracaat edenlerden;
- Onaltı yaşını bitirmiş olmak,
- En az ilköğretim okulu mezunu olmak,
-Gemiadamları Yönetmeliğin 19 uncu maddesinde belirtilen deniz güvenlik eğitim belgelerine sahip olmak, şartlarını sağlayanlar “Miço” yeterliğini almaya hak kazanırlar.

2) Gemici olmak için müracaat edenlerden;
- Miço olarak altı ay gemide eğitim görmek şartıyla, oniki ay deniz hizmetini tamamlamış olmak,
- Miço olarak altı ay deniz hizmetinden sonra içeriği ve süresi Eğitim-Sınav Yönergesi ile belirlenen “gemici eğitimi”ni İdarece uygunluğu onaylanan eğitim kurumlarında görmüş olmak,
-İlköğretim okulu mezunu olan ve askerlik görevinin oniki ayını ya da dört yıllık fakülte mezunu olup askerlik görevinin en az altı ayını, faal gemilerde güverte eri olarak yaptığını belgelemek, şartlarından birini yerine getiren ve ayrıca “Gemici sınavı”nı başarmak, şartlarını sağlayanlar “Gemici” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
Gemici yeterliği ile birlikte, İdare tarafından “seyir vardiyası tutma belgesi” verilir.

3) Usta Gemici olmak için müracaat edenlerden;
- Onsekizyaşını bitirmiş olmak,
-Gemici olarak bir yıl deniz hizmeti olmak veya en az ilköğretim okulu mezunu olmak ve askerlik görevinin oniki ayını ya da dört yıllık fakülte mezunu olup askerlik görevinin en az altı ayını, faal gemilerde serdümen ya da porsun eri olarak yaptığını terhis belgesi ile belgelemek,
Şartlarını yerine getirmek ve pusula okumak, dümen tutmak ve dümen kumandalarının ingilizce karşılıklarını anlamak, gözcülük, dikiş ve yük istifleme gibi güverte işleri, denizde çatışmayı önleme kuralları, can filikasını kullanma, denizde can güvenliği, dahili muhabere sistemlerinin kullanılması, alarm sistemleri hakkında ve yangınla mücadele temel ilkeleri konularında bilgili olduğunu gemi kaptanı ya da gemi komutanından alınacak belgeyle belgelendirmek, şartlarını sağlayanlar “Usta Gemici” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
Usta gemici yeterliği ile birlikte, İdare tarafından “seyir vardiyası tutma belgesi” verilir.

4) Güverte Lostromosu olmak için müracaat edenlerden;
-Usta gemici olarak iki yıl deniz hizmetine sahip olmak ve güverte tayfasını yönetme yeteneği olduğunu gemi kaptanından alınacak belgeyle belgelendirmek,
-Deniz Kuvvetlerinden ayrılmış olanlardan ise; astsubay güverte sınıf okulları mezunu olup bir yılı deniz hizmeti olmak üzere iki yıl görevde bulunmuş olmak ya da ikmal ve idari sınıf astsubay olup beş yıl görevde bulunmuş olmak veya güverte branşlarında üç yıldan daha fazla uzman erbaşlık yapmak ve güverte tayfasını yönetme yeteneği olduğunu gemi komutanından alınacak belge ile belgelendirmek,
şartlarından birini yerine getiren ve ayrıca
- “Güverte lostromosu sınavı”nı başarmak,
şartlarını sağlayanlar “Güverte Lostromosu” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
Güverte lostromosu yeterliği ile birlikte İdare tarafından “seyir vardiyası tutma belgesi” verilir.


b)Kaptan ve Güverte Zabitleri

Bu yeterlik sınıfına giren gemiadamları yükselmeleri terfi, hizmet ve eğitimle ilgilidir. Mevzuatın ilgili maddeleri için tıklayın

1)Sınırlı Vardiya Zabiti
2)Sınırlı Kaptan
3)Vardiya Zabiti
4)Birinci Zabit
5)Kaptan
6)Uzakyol Vardiya Zabiti
7)Uzakyol Birinci Zabiti
8)Uzakyol Kaptanı


Makine Sınıfı


a)Tayfalar

1) Silici olmak için müracaat edenler;
- Onaltı yaşını bitirmiş olmak,
- En az ilköğretim okulu mezunu olmak,
- Bu Yönetmeliğin 19 uncu maddesinde belirtilen deniz güvenlik eğitim belgelerine sahip olmak,
şartıyla “Silici” yeterliğini almaya hak kazanırlar.

2) Yağcı olmak için müracaat edenler;
a- Silici olarak altı ayı gemide eğitim görmek şartıyla oniki ay deniz hizmeti olmak,
- Silici olarak altı ay deniz hizmetinden sonra, içeriği ve süresi Eğitim-Sınav Yönergesi ile belirlenen “yağcı eğitimi”ni İdare tarafından uygunluğu onaylanan eğitim kurumlarında görmek,
- En az ilköğretim okulu mezunu olup, askerlik görevinin oniki ayını ya da dört yıllık fakülte mezunu olup, askerlik görevinin en az altı ayını faal gemilerde makine eri olarak yaptığını belgelemek,
şartlarından birini yerine getirmek ve makine vardiya tutma usullerini bilmek ve normal vardiya görevini başarmak, makine dairesinde güvenli çalışma uygulamalarını, makine terimleri ve görevine ilişkin teçhizatın isimlerini, çevre korunması işlemlerini, kazanların güvenli çalıştırılmasını bilmek, dahili muhabere sistemlerinin kullanılması, alarm sistemleri hakkında bilgiye sahip olmak, makine dairesindeki yangınla mücadele cihazlarının kullanılması ve yeri hakkında bilgiye sahip olduğunu gemi başmühendisi/ başmakinistinden yada başçarkçıdan alınacak belge ile belgelemek,
b- Sanat enstitüsü ya da endüstri meslek liseleri kalıp, torna, tesviye, metal işleri, makine, makine ressamlığı, model, döküm, maden, metalürji, iş makineleri, elektrik, elektronik, sıhhi tesisat, soğutma iklimlendirme, elektro mekanik taşıyıcılar, hidrolik-pnömatik, motor, bilgisayar nümerik kontrol (CNC), demir ve ısıtma bölümlerinden mezun olmak ve “makine vardiyası tutma belgesi” ne sahip olmak,
- İdarenin öngördüğü “yağcı sınavı”nda başarılı olmak,
şartlarını sağlayanlar “Yağcı” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
Yağcı yeterliği ile birlikte İdare tarafından yukarıdaki ( b ) nolu alt bentte sayılanların dışındakilere “makine vardiyası tutma belgesi” verilir.

3) Makine lostromosu olmak için müracaat edenler;
- Yağcı olarak iki yıl deniz hizmetine sahip olmak ve makine tayfasını yönetme yeteneği olduğunu gemi başmühendis/başmakinistinden alınacak belgeyle belgelendirmek,
- Deniz Kuvvetlerinden ayrılanlardan; astsubay makine sınıf okulları mezunu olmak ve bir yılı deniz hizmeti olmak üzere iki yıl görevde bulunmak veya makine branşlarında üç yıldan daha fazla uzman erbaşlık yapmak ve makine tayfasını yönetme yeteneği olduğunu gemi başçarkçısından alınacak belge ile belgelendirmek,
şartlarından birini yerine getirmek,
-İdarenin öngördüğü “makine lostromosu sınavı”nda başarılı olmak,
şartlarını sağlayanlar “Makine Lostromosu” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
Makine lostromosu yeterliği ile birlikte İdare tarafından “makine vardiyası tutma belgesi” verilir.

b)Başmühendis/Başmakinist ve Makine Zabitleri

Bu yeterlik sınıfına giren gemiadamları yükselmeleri terfi, hizmet ve eğitimle ilgilidir. 

)Sınırlı Makine Zabiti
2)Sınırlı Başmakinist
3)Makine Zabiti
4)İkinci Makinist
5)Başmakinist
6)Uzakyol Vardiya Mühendisi/Makinisti
7)Uzakyol İkinci Mühendisi/Makinisti
8)Uzakyol Başmühendisi/Başmakinisti


Yardımcı Sınıfı

a)Telsiz Zabitleri
İlgili Yönetmelik için tıklayın

1)Kısa Mesafe Telsiz Operatörü (SRC)
2)Uzun Mesafe Telsiz Operatörü (LRC)
3)Tahditli Telsiz Operatörü (ROC)
4)Genel Telsiz Operatörü (GOC)
5)Telsiz Elektronik Zabiti (REO 1) , (REO 2)

b)Elektrik ve Elektronik Zabitleri

c)Sağlık Zabitleri
 
d)Stajyerler  

e)Yardımcı Hizmetliler


Yat Sınıfı

a)Amatör Denizci olmak için müracaat edenler,
-Amatör Denizci Sınavları; Denizcilik Müsteşarlığı ile Amatör Denizcilik Federasyonu arasında 07/02/2006 tarihinde imzalanan “Amatör Denizci Belgesi ve Kısa Mesafe Telsiz Operatör Yeterlik Sınavları Yapılmasına İlişkin Yetki Devri Protokolü” ile Amatör Denizcilik Federasyonuna devredilmiştir.
-Amatör Denizci Sınavı ile ilgili tüm bilgilere www.adf.org.tr adresinden ulaşılabilir.
-Resmi Kurumlarca yapılan talep sayısı 20 kişiyi geçtiği zaman ADM ve KMT sınavları İdare tarafından yapılır.

b ) Yat Kaptanı olmak için müracaat edenler,
1) Aşağıdaki,
- Üç yıllık amatör denizci belgesiyle kaptan olarak 2500 mil veya beş yıllık amatör denizci belgesiyle 4000 mil liman dışı yolculuk yaptığını belgelemek,
-İçeriği ve süresi Eğitim-Sınav Yönergesi ile belirlenen “yat kaptanı eğitimi”ni onaylı eğitim kurumlarında görmek,
- Usta Gemici yeterliği ile, bir yılı dümencilikle geçmek şartı ile üç yıl deniz hizmeti bulunmak,
şartlarından birini yerine getirmek,
2) “Tahditli telsiz operatörü” veya “Kısa Mesafe Telsiz Operatörü” belgesine sahip olmak,
3) İdarenin öngördüğü “yat kaptanı sınavı”nı başarmak,
şartlarını sağlayanlar “Yat Kaptanı” yeterliğini almaya hak kazanırlar

Balıkçı Sınıfı 

a)Balıkçı Gemisi Kaptanı

b)Açık Deniz Balıkçı Gemisi Kaptanı

Kılavuz Kaptan Yeterlikleri

Liman Kılavuz Kaptanı
İstanbul Boğazı Kılavuz Kaptanı
Çanakkale Boğazı Kılavuz Kaptanı
Deniz Kılavuz Kaptanı

Kılavuz Kaptan Yeterlik Belgeleri Alma Şartları

T.C. vatandaşı olmak,
Uzakyol Kaptanı yeterlik belgesine sahip olmak,
Staja başladığında 45 yaşından gün almamış olmak,
Sağlık raporu almak,
Düzgün, akıcı ve kekelemeden konuştuğunu hastaneden alınmış belge ile ispatlamak,
Staj görmek ve bonservis almak,
Sözlü ve yazılı sınavı kazanmak,


Sualtı Adamı Yeterlikleri


Birinci Sınıf Dalgıç
Balıkadam Gaz Karışım
Balıkadam
İkinci Sınıf Dalgıç

Sualtı Adamı Yeterlik Belgeleri Alma Şartları

1) Türk vatandaşı ve en az ilkokul mezunu olmak,
Sağlık bakımından sualtı adamlığı hizmetine elverişli bulunduğunu bu Yönetmelikte belirtilen sağlık hükümlerine göre ispat etmek,
3) İyi hal erbabından olmak,
4) Ağır hapis cezası ile mahkum olmamak,
5) 19 yaşını bitirmiş ve 35 yaşına girmemiş bulunmak (mesleğe ilk defa girecekler için)
6) Dalgıç adaylığı staj ve sınavlarını aşarı ile geçerek sualtı adamı yeterlik belgesi almak gerekir.
 

Yukarıda belirtilen yeterliklerin çıkarılmasında gereken belgeler www.istanbuldenizcilik.gov.tr adresinde bulunabilir.

Konşimento Nedir ve İçeriği Nelerdir?

Konşimento, ya da taşıma senedi (bill of lading) üzerinde yükleyici, alıcı,ihbar mercii den başlıyarak her türlü bilginin yeraldığı kıymetli evraktır.

Gemi ile yapılan taşımacılıkta kullanılan ve malın taşımak üzere teslim alındığını ve varış noktasında konşimento sahibine teslim edileceğini gösteren kıymetli evrak niteliğinde bir belgedir.
Konşimento'da bulunması gereken zorunlu unsurlar şunlardır:
1) Düzenleyen kimsenin imzası (Taşıyan veya onun yetkili kıldığı kişi)
2) Taşıyanın adı ve soyadı veya ticaret ünvanı
3) Taşınan malın cinsi, ölçüsü (sayı, uzunluk vs.) markası, ve diğer özelliklerine ait bilgiler
4) Tanzim tarihi ve yeri
5) Kaç nüsha olarak düzenlendiği
Zorunlu olmasa da konşimento'da bulunması önemli olabilecek unsurlar ise şunlardır;
6) Kaptanın adı
7) Yükletenin adı
8) Gönderilenin adı
9) Geminin adı ve uyruğu
10) Yükleme limanı
11) Boşaltma limanı
12) Navlun
13) Diğer kayıtlar

Saygılar,
Barbaros

Navlun Nedir?

Deniz ve nehir yolu ile taşınan eşya için,taşıma hizmeti karşılığında gemi şirketine ödenen ücrete navlun denir. Navlun bedeli resmi bir tarifeye veya sözleşmeye göre tahakkuk eder. Teslim şekline göre navlun satıcıya veya alıcıya ait olabilir.

Navlun peşin ödenebileceği gibi (Freight Prepaid), varış limanında da ödenebilir (Freight Payable At Destination/Freight Collect). Tüm bunlar deniz ticaretinde konşimento adı verilen sözleşmelerde düzenlenir.

Kanundaki Tanımı;

Taşıyanın belirli bir ücret karşılığında, gemisini kısmen ya da tamamen taşıtana tahsis ederek ya da tahsis etmeksizin bir yükü deniz yoluyla taşımayı yüklendiği sözleşme.

Taşıyan, gemisinin tamamını ya da bir bölümünü taşıtana tahsis ederek denizde taşımayı yüklenmişse, buna çarter sözleşmesi denir. (TK m. 1016/b1) Buna karşılık taşıyan, parça mal olan belirli bir eşyayı denizde taşımayı yüklenmişse, bu navlun sözleşmesine kırkambar sözleşmesi denir. (TK m. 1016/b2) Navlun sözleşmesi şu hususları içerir:

1) Taşıyan tarafından yapılan bir taşıma taahhüdü;
2) Gemiyle taşımaya elverişli bir malın varlığı;
3) Taşımanın denizde yapılması;
4) Taşımanın gemi niteliğinde bir araç ile yapılması;
5) Taşımanın ücretli olması. Navlun sözleşmesi şekle tâbi değildir; ancak uygulamada genellikle konişmento düzenlenir.

Bir navlun sözleşmesinde taşıtan olan kimse, bu sözleşmeye dayanarak ikinci bir sözleşmede taşıyan sıfatını alabilir. Bu halde bir alt taşıma sözleşmesi vardır. Navlun sözleşmelerinin bir türü de, karma navlun sözleşmeleridir. Bu durumda taşıyan, yükü kara, nehir ve deniz yoluyla taşımayı taahhüt eder.

Navlun sözleşmesinden taşıyan ve taşıtan yönünden bazı hak ve borçlar doğar. Taşıyanın başlıca borçları, yükü taşıyacak gemiyi, yüklemeye hazır, sefere ve denize elverişli olarak yükleme limanında bulundurmaktır. (TK m. 1019/1) Taşıyanın, navlun sözleşmesinden doğan en önemli hakkı ise bir ücret, yani navlun almaktır. Navlun, aksine bir hüküm olmadıkça para ile ödenir. Taraflar, navlun miktarını saptamakta serbesttir. Ancak, bugün navlun genellikle uluslararası sözleşmeler ile saptanmış olduğu için, taraflar çoğunlukla bunlara bağlı kalmaktadır. Navlunu ödeme borcu, kural olarak taşıtandadır. Ancak, eğer bir konişmento düzenlenmiş ve bundan navlunu ödeyecek olanın, malı alan kişi olacağı anlaşılıyorsa, navlunu ödeme borcu konişmentoya göre, yükü alacak olan kişiye geçer. Navlun alacağı, muaccel olmasından itibaren bir yıl içinde zamanaşımına uğrar.

Taşıyanın, navlun alacağı için, astarya ve sürastarya ücretlerinde de olduğu gibi, yük üzerinde hapis hakkı vardır. (TK m. 1077/1,2) Navlun sözleşmesi,

1) pişmanlık navlunun ödenmesiyle hiçbir sebep gösterilmeden (TK m. 1040, 1042, 1090);
2) gemiye devlet ya da yabancı bir devletin elkoyması;
3) taşınacak mallar üzerinde ithal ya da ihraç yasağı konması;
4) yükleme ya da varma limanının ablukaya alındığı hallerde;
5) savaş halinde (TK m. 1083); ve
6) imkânsızlık halinin (TK m. 1082) ortaya çıkması ile sona erer (dönme, kanuni fesih ya da kendiliğinden sona erme



Konşimento, ya da taşıma senedi (bill of lading) üzerinde yükleyici, alıcı, ihbar mercii den başlıyarak her türlü bilginin yeraldığı kıymetli evraktır.

Saygılar,
Barbaros

Ship Simulator08 Jumbo Shipping

Arkadaşlar Ship Simulator'un Jumboshipping şirketi için çıkardığı özel denizcilik simulasyonunu sizler için upload ettim. Oyunda resimde gördüğünüz gemi, 2 harita ve 2 görev var, haritalar oldukça büyük. 

Download bittikten sonra rarlı dosyaları açıp kuruyorsunuz, o kadar, key mey istemiyor. Direkt oyunu açabilirsiniz.

Download:

Toplam 228mb

http://rapidshare.com/files/151992895/shipsim_jumboship.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/151997196/shipsim_jumboship.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/151997898/shipsim_jumboship.part3.rar.html

Eğer rapid ile uğraşmak istemesseniz, bu adrese girip, donwload the game'e tıklayın ve oradaki bilgileri doldurun, download linki malinize gelecektir. 
http://www.jumboshipping.nl/shipsimulator/


Bu arada kısa bir bilgi, bu gemi daha sonra shipsim 2008 aad-on new horizon versiyonu için release olacakmış.


Selametle herkese,
Barbaros





Gemi Adamı Olmak İçin İzlenecek Yollar

Merhaba arkadaşlar,
Bu makalemde sizlere gemi adamı nasıl olunur bunu adım adım anlatacağım.

Suan Allah'ın izniyle gemi adamı cüzdanı almıs birisi olarak yeni cüzdan cıkarıcak arkadaslara bilgi olması amacıyla ve ne yapıcam kaygısıyla simsar yada art niyetli kişilerin tuzagına düşmeden, nasıl ve ne sekilde gemi adamı cüzdanı cıkarılır açıklamaya calısıcam.
Öncelikle sunu belirtmek istiyorum bu bilgiler 12.09.2008 - 17.10.2008 tarihinde yapılmıs işlemlerdir.(tarih sonrası zamlar veya prosedür değişikliğini göz önünde bulundurunuz.)
1-Yasadıgınız yere en yakın veyahut da liman baskalıgınızın neresi olmasına karar verdikten sonra Liman Baskanlıgına gidiyorsunuz.Çalısan personelden gemide çalısma pozisyonunuzu söyleyip ne gerekli olgunu ögreniyoruz.

2-Gemi Adamı Olur Saglık Raporu; bu raporu veren belli baslı hastaneler site içinde mevcut,her saglık ocagı veya özel hastane veremiyor.Ben özel pendik sifa tıp merkezinden aldım,sabah 9 gibi gidip(aç karnına) kan ve idrar tahlili oluyorsunuz
30 dakkalık bi süreç,sonra size ögleden sonra gelmeniz isteniyor(bu süreçde kan ve idarınızında herhangi bulguya rastlanmaz ise) ögleden sonra göz, kbb, psikiyatri, ortapedi kontrollerine giriyorsunuz nihayet 2 gibi rapor elinizde oluyor.Fiyatı 165 ytl verdim pendik özel şifa tıp merkezinde,hastaneye giderken 4 resim ve kimliğinizi almayı unutmayın.

3-Denizcilik Saglık Denetleme; aldıgımız gemi adamı olur saglık rapor sonucları (bi hayli kabarık dosyalar) bu kuruma götürüyoruz onlar alıp inceleyip sonrasında bize bir A4 kagıdı boyunda aldıgımız raporların sadeleşmiş biçiminde olan bi belge veriyorlar.Bu kuruma giderken 3 resim ve kimlik götürüyoruz herhangi bi ücreti yok.

4-STCW kursu;bu kurslar temel egitim veren kurumlar size yakın olanı tercih edebilirsiniz,temel 5 belgeyi almamız gerekiyor,kurs 5 ders için 200 Ytl verdim ben Hereke Hergüner Denizciliğe,12 gün süren kurs sonucu sınava giriyorsunuz 20 soruluk bi sınav 10 dogru yanıt vermeniz gerekiyor,benim gibi denize sıfırdan baslıyan arkadaslar kursa en az 1 hafta gitsinler, cogu kişi derse gelmediği için 3-4 kişiyle arkadas ortamıymıs gibi hocalardan ders görüyorsunuz, gelmeyenlere de sınav günü sabahı yardımcı oluyorlar çıkabilecek sorular hakkında..dediğim gibi kurs 200 Ytl gerekn ewraklar 4 resim, 1 ikametgah, 1 diploma fotokopisi, 1 saglık raporu fotokopisi ve kimlik fotokopisinden ibaret.

5-Geldik işin aslına Liman baskanlıgından cüzdan cıkarmaya, evet arkadaslar saglık raporunu aldık onaylattık kursa gittik sınavı geçtik sınav sonuc belgesinide aldık ver elini liman baskanlıgı liman baskanlıgına gereken ewraklar;
2 ad. dilekçe (liman baskanlıgında dolduruluyor)
2 ad. kimlik fotokopisi (noterden onaylı aslı gibidir 2 ad. 25 ytl)
2 ad. diploma fotokopisi (noterden onaylı aslı gibdir 2 ad. 25 Ytl )
2 ad. ikametgah (muhtarlıkdan 2 ad. 3 Ytl)
2 ad. sabıka kaydı örnegi (Adliyeden 2 ad. 10 Ytl)
2 ad. askerlik durum raporu (1 aslı 1 fotokopi ücretsiz)
2 ad. saglık raporu fotokopisi (aslı sizde kalıcak)
2 ad. kurs basarı belge fotokopisi
4 ad. resim (arka fon beyaz cepheden cekilmiş foto)
Harc dekontu (arkadaslar bu harc kısmı ile ilgili bi olay var miço ve gemiciler için 15 ytl zabitler için 85 ytl deniyor,ögrendiğim kadarıyla 15 ytl yatıran pvc ehliyet tarzı 85 yatıranda cüzdan alıyor,zabit gemici ayrımından ötürü değil galiba, ben cüzdan aldım) halkbankasına yatırıyoruz harcı.
Liman baskanlıgında kayıt ücreti 10 ytl ve her STCW belgesi basına 8 ytl (5x8=40 ytl+10 kayıt=50 ytl)

işlemler bunlar teslim ediyoruz bunları liman baskanlıgına 3 ila 4 hafta sonra cüzdanı alıyoruz.Cüzdanı aldıktan sonra liman baskanlıgının oldugu emniyet müdürlüğüne cüzdanımızla beraber gidip polis vizesi yaptırıyoruz 5 yıllık ve buda ücretsiz.

en son basamak ise eger gemimiz hazır ise pasaport,pasaport 1 gün bile sürmeyen bir işlem gerekenler ise 4 ad. resim,1 ad. kimlik fotokopisi 146 ytl 1 yıllık pasaport harcı, 86 ytl ise defter harcı toplamda 230 ytl tutarında bir rakam)

bütün bunları yaptıktan sonra, sefere çıkmaya hazırız. Allah kolaylık versin..Selametle.

Not: Arkadaslar cok detaylı anlattım umarım faydalı olur,eger dikkat edilirse kişisel çabayla alındıgında harcanan rakam yaklasık olarak 760-800 ytl arasında (ıvır zıvırı içinde fotokopisi resim vs..) tutuyor.

Ben bu işe niyet ettiğimde piyasada simsarlar bu işlem için 1500 ytl-2000 ytl fiyat biçiyorlardı.. Siz siz olun kendiniz kosturun, hem işlerin yolunu yordamını da ögrenin, daha ekmek paranızı kazanmadan baskalarına yedirmeyin..

Umarım faydalı olur bu bilgiler.

Selametle,
Barbaros

Açılış

Bu bloğu açış sebebim, denizcilik adına faydalı bilgiler sunmak ve sorularına cevap arayan denizcilere yardımcı olmaktır. Bloğuma hergün yeni makaleler eklemeye çalışacağım. Sizlere faydalı olacak dökümanlar ekleyeceğim. Sizlerden beklentim ise bloğumu müsait oldukça takip etmeniz ve yorumlarınızla bu platforma zenginlik katmanızdır.

Saygılar,
Barbaros