17 Ekim 2008 Cuma

Gemi Adamı Olmak İçin İzlenecek Yollar

Merhaba arkadaşlar,
Bu makalemde sizlere gemi adamı nasıl olunur bunu adım adım anlatacağım.

Suan Allah'ın izniyle gemi adamı cüzdanı almıs birisi olarak yeni cüzdan cıkarıcak arkadaslara bilgi olması amacıyla ve ne yapıcam kaygısıyla simsar yada art niyetli kişilerin tuzagına düşmeden, nasıl ve ne sekilde gemi adamı cüzdanı cıkarılır açıklamaya calısıcam.
Öncelikle sunu belirtmek istiyorum bu bilgiler 12.09.2008 - 17.10.2008 tarihinde yapılmıs işlemlerdir.(tarih sonrası zamlar veya prosedür değişikliğini göz önünde bulundurunuz.)
1-Yasadıgınız yere en yakın veyahut da liman baskalıgınızın neresi olmasına karar verdikten sonra Liman Baskanlıgına gidiyorsunuz.Çalısan personelden gemide çalısma pozisyonunuzu söyleyip ne gerekli olgunu ögreniyoruz.

2-Gemi Adamı Olur Saglık Raporu; bu raporu veren belli baslı hastaneler site içinde mevcut,her saglık ocagı veya özel hastane veremiyor.Ben özel pendik sifa tıp merkezinden aldım,sabah 9 gibi gidip(aç karnına) kan ve idrar tahlili oluyorsunuz
30 dakkalık bi süreç,sonra size ögleden sonra gelmeniz isteniyor(bu süreçde kan ve idarınızında herhangi bulguya rastlanmaz ise) ögleden sonra göz, kbb, psikiyatri, ortapedi kontrollerine giriyorsunuz nihayet 2 gibi rapor elinizde oluyor.Fiyatı 165 ytl verdim pendik özel şifa tıp merkezinde,hastaneye giderken 4 resim ve kimliğinizi almayı unutmayın.

3-Denizcilik Saglık Denetleme; aldıgımız gemi adamı olur saglık rapor sonucları (bi hayli kabarık dosyalar) bu kuruma götürüyoruz onlar alıp inceleyip sonrasında bize bir A4 kagıdı boyunda aldıgımız raporların sadeleşmiş biçiminde olan bi belge veriyorlar.Bu kuruma giderken 3 resim ve kimlik götürüyoruz herhangi bi ücreti yok.

4-STCW kursu;bu kurslar temel egitim veren kurumlar size yakın olanı tercih edebilirsiniz,temel 5 belgeyi almamız gerekiyor,kurs 5 ders için 200 Ytl verdim ben Hereke Hergüner Denizciliğe,12 gün süren kurs sonucu sınava giriyorsunuz 20 soruluk bi sınav 10 dogru yanıt vermeniz gerekiyor,benim gibi denize sıfırdan baslıyan arkadaslar kursa en az 1 hafta gitsinler, cogu kişi derse gelmediği için 3-4 kişiyle arkadas ortamıymıs gibi hocalardan ders görüyorsunuz, gelmeyenlere de sınav günü sabahı yardımcı oluyorlar çıkabilecek sorular hakkında..dediğim gibi kurs 200 Ytl gerekn ewraklar 4 resim, 1 ikametgah, 1 diploma fotokopisi, 1 saglık raporu fotokopisi ve kimlik fotokopisinden ibaret.

5-Geldik işin aslına Liman baskanlıgından cüzdan cıkarmaya, evet arkadaslar saglık raporunu aldık onaylattık kursa gittik sınavı geçtik sınav sonuc belgesinide aldık ver elini liman baskanlıgı liman baskanlıgına gereken ewraklar;
2 ad. dilekçe (liman baskanlıgında dolduruluyor)
2 ad. kimlik fotokopisi (noterden onaylı aslı gibidir 2 ad. 25 ytl)
2 ad. diploma fotokopisi (noterden onaylı aslı gibdir 2 ad. 25 Ytl )
2 ad. ikametgah (muhtarlıkdan 2 ad. 3 Ytl)
2 ad. sabıka kaydı örnegi (Adliyeden 2 ad. 10 Ytl)
2 ad. askerlik durum raporu (1 aslı 1 fotokopi ücretsiz)
2 ad. saglık raporu fotokopisi (aslı sizde kalıcak)
2 ad. kurs basarı belge fotokopisi
4 ad. resim (arka fon beyaz cepheden cekilmiş foto)
Harc dekontu (arkadaslar bu harc kısmı ile ilgili bi olay var miço ve gemiciler için 15 ytl zabitler için 85 ytl deniyor,ögrendiğim kadarıyla 15 ytl yatıran pvc ehliyet tarzı 85 yatıranda cüzdan alıyor,zabit gemici ayrımından ötürü değil galiba, ben cüzdan aldım) halkbankasına yatırıyoruz harcı.
Liman baskanlıgında kayıt ücreti 10 ytl ve her STCW belgesi basına 8 ytl (5x8=40 ytl+10 kayıt=50 ytl)

işlemler bunlar teslim ediyoruz bunları liman baskanlıgına 3 ila 4 hafta sonra cüzdanı alıyoruz.Cüzdanı aldıktan sonra liman baskanlıgının oldugu emniyet müdürlüğüne cüzdanımızla beraber gidip polis vizesi yaptırıyoruz 5 yıllık ve buda ücretsiz.

en son basamak ise eger gemimiz hazır ise pasaport,pasaport 1 gün bile sürmeyen bir işlem gerekenler ise 4 ad. resim,1 ad. kimlik fotokopisi 146 ytl 1 yıllık pasaport harcı, 86 ytl ise defter harcı toplamda 230 ytl tutarında bir rakam)

bütün bunları yaptıktan sonra, sefere çıkmaya hazırız. Allah kolaylık versin..Selametle.

Not: Arkadaslar cok detaylı anlattım umarım faydalı olur,eger dikkat edilirse kişisel çabayla alındıgında harcanan rakam yaklasık olarak 760-800 ytl arasında (ıvır zıvırı içinde fotokopisi resim vs..) tutuyor.

Ben bu işe niyet ettiğimde piyasada simsarlar bu işlem için 1500 ytl-2000 ytl fiyat biçiyorlardı.. Siz siz olun kendiniz kosturun, hem işlerin yolunu yordamını da ögrenin, daha ekmek paranızı kazanmadan baskalarına yedirmeyin..

Umarım faydalı olur bu bilgiler.

Selametle,
Barbaros

34 yorum:

nightology dedi ki...

bende senin girdiğin kursa başvuru yaptım kamarot olmak için ama bana 750 ytl kurs parası istediler acaba şuandaki piyasa ücreti 750 civarımı yoksa bi dalaveremi var anlamadım

hakan4630 dedi ki...

aynen arkadaşa katılıyorum simsarlara dikkat edin kendiniz evrakları tamamlayın ben yağcı oldum yeni başlıyorum kurs parasınıda pazarlık yapın yardımcı oluyolar albayla görüşün halden anlıyo ii insan yardımcı oluyorarkadaşlar

halit mar dedi ki...

bende izmir maviatlas denizcilikten başvurdum şimdi sınavı bekliyorum ama anlamadım konu stcw belgesini nasıl alcagız o konu hakkında hiç bilgi vermediler

eda açgözlü dedi ki...

gençler lütfen gazete ilanlarındaki iş ilanlarına inanmayın bunların hepsi dolandırıcı paranızı alırlarsa geri alma şansınız olmaz bunlar paraya tapıyorlar maksatları iş sahibi etmek değil paranızı almak ve sizi ondan sonra başından salmak siz kurs için atıyorsunuz imzayı iş sahibi ederler etmezler bu şirkete kalır çok ince dolandırıcılık ben madurum lütfen inanmayın yazzık bunun gibi şerefsiz şirketler işsizlerin üç kuruşluk parası varsa onuda almak çok şerefsizler çok

Nuri Göktaş dedi ki...

arkadaşlar bende oruç reis denizcilik VE piri reis denizcilige sordum. ama bende 1400tl ile 1500 tl arasında para istediler. açıkcası. biraz tedirginim nasıl bir firma biraz korkularım nasıl bir yol izlemeliyim bilmiyorum. bu denizciler hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olmanızı istiyecem. tşkerl
meil adresim: nurigoktas1@meil.com

Aziz Kahraman dedi ki...

Arkadaşlar bende süvari denizcilik diye bir şirketle konuşmaya gittim ve benden 1600 lira para istediler bilgisi olan lütfen yardım etsin 0539 449 5747

Nuray Kaçmaz dedi ki...

5 temel:750
yolcu:300
temel güvenik:300 = toplamda 1330 tl istediler.tekirdağda kencebay die bir şirket.kalacak yerde ücretsiz ayarlıyoruz dediler.45 günlük bie süreçmiş.

Unknown dedi ki...

arkadaşlar fiyatlar çok uçuk.kamarot:3750tl diyen var.1200tl dieni.napcm şasırdm.yaziyi yazamw arkadaş napalım bi söylesen

Enes Calıskan dedi ki...

Bende 2 hafta önce bir firmanın internet üzerinden koymuş olduğu ilana başvuru yaptım kabul ettiler ve tamı tamına 2700 tl masrafı benim karşılamam gerektiğini söylediler bu kadar para hangi evrağa gidiyor sormak istiyorum?

Unknown dedi ki...

Bende Yakomoz denizcilik adlı bir firmaya basvurdum bana 2000 lira kurs ücreti çıkardılar. Evraklarla vs.. 3000 lirayı bulur dedi. İş Istanbul'da Ben Antalya'da yaşıyorum. Antalya'daki bir kursuda kabul etmiyorlar. Ne yapmalıyım sizce bu bu işte bir katekulli var mıdır?

Hamza Ertugrul dedi ki...

Bende Yakomoz denizcilik adlı bir firmaya basvurdum bana 2000 lira kurs ücreti çıkardılar. Evraklarla vs.. 3000 lirayı bulur dedi. İş Istanbul'da Ben Antalya'da yaşıyorum. Antalya'daki bir kursuda kabul etmiyorlar. Ne yapmalıyım sizce bu bu işte bir katekulli var mıdır?

Tek Taraflı Sevgi Olmaz dedi ki...

ya arkadaslar paranızı bosuna kaptırmayın baskadına sıze bı yer soyleyım gidin mercan denizcilik var karakoyde voook durust bır kurumdur ıstanbulda tek guvenılır yer

Unknown dedi ki...

Arkadaslar macera aramaya gerek yok izmirde pusula denizcilik var oraya başvurun orda memet hoca var on numara adam her konuda yardımcı oluyor ve hide fiyatlar yüksek deyil

Kemal Karaoglu dedi ki...

Arkadaslar macera aramaya gerek yok izmirde pusula denizcilik var oraya başvurun orda memet hoca var on numara adam her konuda yardımcı oluyor ve hide fiyatlar yüksek deyil

Kemal Karaoglu dedi ki...

Arkadaslar macera aramaya gerek yok izmirde pusula denizcilik var oraya başvurun orda memet hoca var on numara adam her konuda yardımcı oluyor ve hide fiyatlar yüksek deyil

Kemal Karaoglu dedi ki...

Arkadaslar macera aramaya gerek yok izmirde pusula denizcilik var oraya başvurun orda memet hoca var on numara adam her konuda yardımcı oluyor ve hide fiyatlar yüksek deyil

ozgur dalyan dedi ki...

ben 19 yasındayım ve bu acentelere 500 lıra para kaptırdım bu yazınızı okuyunca dolandırıldıgımı anladım oncelıkle bu ugrasınız ıcın tesekkr edrım benım bıde sorun olcaktı bılgısı olanların yardımcı olmalarını rıca ederım ben acıkogretımd ortaokul okumaktayım ve yasım 19 saglık veyahut sıcılımde bı sorun yok bu cuzdanı alma ımkanım varmıdır acada tesekkurler

Umut Ates dedi ki...

Gemiyimi satin alioz ak adamlari alt yarafi ise gi4cez okadar para verdikten sonra nie gireyim

lucas perrotti dedi ki...

Nuray hanım. Aldınızmı cüzdanı

lucas perrotti dedi ki...

Nuray hanım. Aldınızmı cüzdanı

Mubin Dilekci dedi ki...

Arkadaslar bende yeni basvurdum 2700 tl dediler masraflar 15 gunnluk bir egitim varmis suan bunlari okuyunca tedirgin oldum acikcasi ne yapmaliyim

Kamarot dedi ki...

Sakın saķın kanma bunlara is garantisi diye birsey yok bosuna paranızı kaptirmayin bendr ayni hatayi yaptim

Kamarot dedi ki...

Belge almak icin ilkokul mezunu olmak yeterli

Kamarot dedi ki...

Elbette var git kursa kayir ol 3 binlira verecegine 1000 liraya hallet isini ve is garantisi diye bisey yok inanmayin yazik kardesim paraniza

Kamarot dedi ki...

Evraga gitmiyor tabi cebe gidiyor ve asla is garantisi yok paranizi kaptirmayin

Kamarot dedi ki...

Ben 2.750 aliyorum turk bayrakli ve kontrat bitimi 2 maas ikramiye ama turk gemilerinde cok farklilik gosteriyor

Kamarot dedi ki...

Ben 2.750 aliyorum turk bayrakli ve kontrat bitimi 2 maas ikramiye ama turk gemilerinde cok farklilik gosteriyor

Eren Gülün dedi ki...

Arkadaşlar antalyada yaşayan ve bu belgeyi alan arkadaşlar varsa lutfen yardımcı olsunlar

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar alah rızası için yardım edin ben kursa gidiyorum kurs bitiminde sözlü sınava giricem bu sınav hkinda bilgi sabihi olmak istiyorum sorular nasil

Unknown dedi ki...

Arkadaslar merhaba.üniversite mezunu bir kizim. Denize olan aşkım uzun yillardir süre gelmekte, bu sevgimi isime de yansıtmak istiyorum. Sifirdan basladim suan ama nasil bir yol izliyorum denizde bir bayana uygun olan iş hangisidir? Aranizda varsa gemide çalışmış bilen bir arkadaş beni aydinlatabikir mi? Simdiden teşekkür ederim.

suzan uysallı dedi ki...

Çakabey denizcilik şirketinden bilgisi olan varmı kurs ücreti 1800 tl dediler 14 gün sürecekmis kurs 600 tl kapora istediler yatrdim 10 gün sonra ıstanbul a gidip sınava grip belgelerimi alicam ordanda direk ise başlıcam tedirginim bi çok şey okuyorum yardımcı olun?

rıza özbek dedi ki...

ben bugün 3 tane şirketi aradım bitanesi 2700 bitanesi 3000 tl fiyat çekti çok tedirginim yanlız ben çok sorusordum sözleşme var dedi ben sözleşmede maaşımın kaç para oldğu nezamn işe başlıcam falan gibi sorular sordum bir de dedimki 2 ay işe başlatmadınız sözleşme ile mahkemeye başvurma imkanım varmı dedim tabiki resmidir dediler tiranic ve ulusal adlı gemi şirketleri sizce ne yapmalıyım?

Unknown dedi ki...

Bende bugün aynı senin dedigin gibi 600 tl kapora yatırdım. İpek hanım diye biri yardmcı oldu. Eğer gittiysen gördüysen mail atarmısın. Tedirginim.
Hasancelik3347@hotmail.com

Hasan Çelik dedi ki...

Bende bugün aynı senin dedigin gibi 600 tl kapora yatırdım. İpek hanım diye biri yardmcı oldu. Eğer gittiysen gördüysen mail atarmısın. Tedirginim.
Hasancelik3347@hotmail.com